maj 29, 2020 Motoryzacja

Problemy mechaników i klientów warsztatów samochodowych

Większość samochodów jeżdżących po polskich drogach to auta używane. Wymagają one częstszych wizyt w warsztacie i ciągłego monitorowania zmian w sposobie funkcjonowania pojazdu. Części się zużywają, mogą zostać również zniszczone na skutek kolizji. Jeśli sami nie mamy dostatecznej wiedzy, potrzebna stanie się pomoc profesjonalnego mechanika. Statystycznie warsztaty samochodowe odwiedzamy maksymalnie 3 razy w roku. Możemy to robić w punktach prywatnych, których liczba wynosi prawie 20 tysięcy w całej Polsce, albo skorzystać z autoryzowanego serwisu, w których ceny są znacznie wyższe, jednak mamy większą pewność prawidłowo wykonanej naprawy. Na co więc zwrócić uwagę przy wyborze warsztatu samochodowego? Z czym borykają się osoby pracujące na stanowisku mechanika?

Warsztat prywatny czy autoryzowany serwis

Autoryzowane serwisy popularne są jedynie w przypadku samochodów objętych gwarancją. Kiedy okres gwarancyjny mija, nawet właściciele nowych aut przenoszą się na korzystanie z usług punktów prywatnych. Dlaczego tak jest? Autoryzowane serwisy charakteryzują się wysokimi cenami w porównaniu do swoich prywatnych odpowiedników. I choć na pierwszy rzut oka wydawać by się mogło, że poziom świadczonych w nich usług jest wyższy i pozbawiony nieporozumień, to nie zawsze tak jest. W obu przypadkach zdarzają się nadużycia i naciągania. Dlatego zdecydowana większość z nas wybiera prywatny warsztat samochodowy https://readyauto.pl/oferta/klimatyzacja-samochodowa-szczecin/. Pokazuje to statystyka, tylko 30% użytkowników to stali klienci autoryzowanych warsztatów.

Należy jednak pamiętać, że za wysoką ceną usług ASO stoi ciągłe szkolenie pracowników i możliwość skontaktowania się z producentem samochodu. Dzięki temu nawet najbardziej skomplikowane usterki można rozwiązać w prosty sposób. Ułatwiona jest również komunikacja z komputerem samochodowym, można bez problemu odczytać i zrozumieć wszystkie wiadomości. Mechanicy są bezustannie kontrolowani i posiadają indeksy, co gwarantuje szybkość i prawidłowość wykonywanych usług.

Problemy mechaników

samochodowy serwis ze Szczecina
samochodowy serwis ze Szczecina

Choć to mechanicy warsztatów samochodowych zostali owiani złą sławą, to klienci również bywają nieuczciwi. Ceny usług naprawczych bywają dla nich zbyt wysokie, próbują więc za wszelką cenę zrobić wszystko, by tylko uzyskać rabat. Ich działania są nieetyczne i często powiązane z negatywnymi komentarzami o warsztacie. W wielu przypadkach klienci próbują również wymusić na warsztacie odszkodowanie oparte na wymyślonych oskarżeniach dotyczących uszkodzeń samochodu. Obie sytuacje są bardzo niekorzystne dla mechaników, ciężko jest bowiem udowodnić, że to właśnie warsztat miał rację, a klient był nieuczciwy i chciał przywłaszczyć sobie pieniądze.

Jednak na wszystko są rozwiązania. Aby uniknąć powyżej opisanych problemów najlepiej, by warsztat posiada monitoring, na którym będzie można dokładnie obejrzeć wykonywane przez mechaników prace. Ponadto, przed oddaniem auta do naprawy powinno się spisać protokół z określeniem przebiegu oraz stanem karoserii. Pozwoli to uniknąć w przyszłości sporów i da bezpieczeństwo mechanikowi w zakresie wykonywanej pracy. Dobrze jest także wykupić sobie ubezpieczenie oraz nie podejmować się napraw, których nie jesteśmy pewni.

Wątpliwości klientów warsztatów

Dobry warsztat samochodowy  https://readyauto.pl/cennik/ to taki, którego cena jest adekwatna do jakości wykonywanej pracy. Bez problemu można się również dogadać z mechanikiem, ustalić szczegóły naprawy oraz oszacować wstępne koszty. W uczciwym warsztacie nikt nie będzie krzywił się na prośbę o wypisanie protokołu, pozwoli również na oglądanie prac za szybą celem weryfikacji. Zdarzają się bowiem sytuacje, kiedy nieuczciwi pracownicy usuwają z pojazdu oryginalne, nowe części, a zamiast nich zakładają zamienniki, zużyte i o dużo niższej wartości.

Jak więc uniknąć tego typu sytuacji? Przede wszystkim powinniśmy dokładnie przeanalizować wszystkie warsztaty dostępne w okolicy. Internet daje nam szerokie możliwości zbadania historii danej firmy oraz jakości wykonywanych usług, dzięki dostępnym w sieci opiniom klientów. Warto jednak dokładniej przyjrzeć się komentarzom. W odniesieniu do nieuczciwych klientów zdarza się bowiem, że opinia nie jest rzeczowa, a staje się jedynie składnikiem zemsty za zbyt wysokie ceny usług. Kilka negatywnych ocen nie powinno więc przeważać na naszej decyzji, liczy się ogólna ocena warsztatu samochodowego. Najlepiej byłoby gdybyśmy adres do punktu dostali od znajomego albo rodziny, którzy wcześniej z takich usług korzystali. Mamy wówczas 100% pewność, że nie zostaniemy oszukani, a nasz samochód po naprawie będzie działał jak należy.

Zwracajmy uwagę nie tyle na cenę, co na rodzaje usług oraz opinie klientów. Ważne, by warsztaty posiadały w swoim cenniku opcję wymiany tylko uszkodzonych elementów, a nie całych podzespołów. Jest to kolejny sposób na zawyżanie kosztów usług mechaników samochodowych. Dokładnie analizujemy uzyskane faktury, sprawdzajmy czy nic nie budzi naszych wątpliwości. Jeśli coś staje się dla nas niejasne, pytajmy. Ponadto, po odebraniu auta z warsztatu warto udać się na jazdę próbną albo skorzystać z usług innego warsztatu celem weryfikacji przeprowadzonej naprawy.

 

Polecamy:

 

READYauto serwis samochodowy
Zielonogórska 33
71-084 Szczecin
721 956 919
www.readyauto.pl